موضوع: "فناوری"

  چهارشنبه 16 تیر 1400 16:10, توسط قطب نمای تجارت sabtco   , 594 کلمات  
موضوعات: فناوری

سئو کلاه سیاه چیست ؟ و چرا نباید از آن استفاده کنیم؟ آیا روش‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌کنیم  کلاه سیاه محسوب می‌شوند؟

 
استفاده از روش سئو کلاه سیاه ، همانند یک راه میانبر، نقش موثری در بهبود رتبه گوگل سایت و جذب بازدیدکنندگان بیشتر دارد. بهتر است که قبل از بکارگیری این روش‌ها، در مورد عواقب آن فکر کنید و تمام جوانب کار را بسنجید. تجربه نشان می‌دهد که ضرر استفاده از روش‌های کلاه سیاه بسیار بیشتر از منفعت‌شان می‌باشد و تاثیر منفی قابل ملاحظه‌ای در سئوی وب سایت شما خواهد داشت.

 

سئو کلاه سیاه چیست ؟


سئو کلاه سیاه به روش‌هایی اطلاق می‌شود که برای رسیدن به صفحه اول گوگل ، ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجو در یک موتور جستجو مانند گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرند و به طور کلی، از دستورالعمل‌های تعریف شده در موتورهای جستجو پیروی نمی‌کنند. در استفاده از این روش‌ها، تلاش بر این است که موضوع جستجوی کاربر نادیده گرفته شود و با هر روش ممکن (از طریق گول زدن الگوریتم‌های جستجو گوگل و هر شیوه نامشخص ممکن) سایت مدنظر در لیست نتایج جستجو ظاهر شود.

 

 

مقایسه روش سئو کلاه سیاه و کلاه سفید


سئو کلاه سیاه 1: به جای پیروی از دستوالعمل‌های تعریف شده و قوانین موتورهای جستجو برای ارتقا رتبه سایت، مبانی این دستورالعمل‌ها استخراج می‌گردد تا سیستم رتبه‌بندی فریب داده شود و رتبه سایت ارتقا یابد.
سئو کلاه سفید 2: تعهد کامل و بی‌نقصی در پیروی از دستورالعمل‌های تعریف شده، توسط موتورهای جستجو، وجود دارد تا بتوان رتبه سایت را به درستی ارتقا داد.
در مدیریت برخی از سایت‌ها ترجیح داده می‌شود که به جای استفاده از سئو کلاه سفید و رعایت تمام اصول، روش‌های سئو کلاه سیاه به کار گرفته شود. ارزان بودن روش‌های سئو کلاه سیاه و بازدهی سریع آن‌ها، از جمله دلایلی هستند که هر فردی را وسوسه می‌کنند تا دست به این قمار بزند و با فریب دادن الگوریتم‌های سئو ، میزان بازدید از سایت خود را افزایش دهد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بکارگیری روش‌های سئو کلاه سیاه، نتایج مطلوب را در کوتاه مدت به ارمغان می‌آورد ولی آثار مخرب آن، در رتبه‌بندی موتورهای جستجو، بسیار بیشتر است و در یک بازه بلند مدت نمایان می‌شود.
چرا استفاده از سئو کلاه سیاه خطرناک است و به سایت آسیب می‌رساند؟
بکارگیری روش‌های سئو کلاه سیاه، می‌تواند وب سایت و برند شما را با آسیب جدی رو به رو کند.

بکارگیری این روش‌ها می‌تواند منجر به کاهش رتبه سایت و یا حتی حذف کامل سایت شما از لیست نتایج موتور جستجو گردد. به یاد داشته باشید که ماهیت این روش‌ها بر خلاف دستورالعمل‌های سئو در موتورهای جستجو است و می‌تواند منجر به عدم نمایش سایت در لیست نتایج دریافتی از موتورهای جستجو شود.
نتایج حاصل از سئو کلاه سیاه، اگر که نتیجه‌ای بدست آید، کوتاه مدت هستند و ماندگاری آنچنانی ندارند. استراتژی‌های کلاه سیاه براساس ضعف موتورهای جستجو در رتبه‌بندی سایت‌ها تعریف می‌شوند و با رفع چنین ضعف‌هایی، تمام دستاوردهای شما نیز از بین خواهد رفت. به یاد داشته باشید که طراحان موتورهای جستجو، به طور مداوم سیستم‌ها و الگوریتم‌های خود را بهبود می‌بخشند تا مانع کاربردهای نامطلوب شوند.
خروجی بسیاری از روش‌های کلاه سیاه، یک تجربه کاربری ضعیف، آزار دهنده یا گمراه کننده را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد که می‌تواند باعث ترک کاربران از صفحه شما شود یا برند شما را به مانند سایت‌های اسپم و بی‌ارزش جلوه دهد.
اگر دوست دارید که نتایج زحماتتان برای بهتر شدن سئو سایت، ماندگاری طولانی مدتی داشته باشد و اعتماد کاربران را بدست آورید، استفاده از روش‎های سئو کلاه سیاه را کنار بگذارید. برای نیل به اهداف ماندگار و بهبود مستمر سئو سایت، بهتر است که پایبند به روش‎های اخلاقی و اصولی سئو باشید.

 

منبع: https://seodo.agency/blog/black-hat-seo

کلیدواژه ها: سئو کلاه سیاه
  چهارشنبه 16 تیر 1400 16:03, توسط قطب نمای تجارت sabtco   , 705 کلمات  
موضوعات: فناوری

این مقاله برگرفته شده از سایت سئودو است:

گوگل از طریق نتایج موتور جستجو، وب­سایت‌­ها و صفحات جدید را به روزرسانی می­‌کند، که این امر تحت عنوان الگوریتم گوگل دنس یا رقص گوگل شناخته می‌شود. به عبارت دیگر، این اصطلاح مربوط به رتبه بندی تصادفی وب­سایت­‌های جدید است.

در عصر فناوری کنونی، حضور و دیده شدن به صورت آنلاین برای هر کسب و کاری ضروری است. به همین دلیل، کسب و کارها به کمک سئو سایت در تلاش به تولید صفحات وب، مقالات، پست­‌های وبلاگ و وب­سایت­‌های جدید هستند. گوگل نیز صفحات جدید را به روزرسانی کرده و به نتایج جستجوی خود اضافه می‌کند. این اقدام موجب الگوریتم گوگل دنس یا بالا و پایین شدن نتایج جستجو می‌­شود. اصطلاحی که اکثر بازاریابان دیجیتال1 و توسعه دهندگان وب2 با آن آشنایی دارند. نام دیگر این الگوریتم، عامل رتبه ­بندی تصادفی است.

الگوریتم رقص گوگل (Google Dance) چیست؟


بعدازاینکه گوگل از راه‌اندازی وب‌سایت شما مطلع شد، دقیقا نمی‌داند که جایگاه شما در صفحه نتایج جستجو کجا است. به همین دلیل دست‌به‌کار می‌شود تا برای سایت شما در صفحه نتایج جستجو3، رتبه خوبی را در نظر بگیرد.
ابتدا، به‌طور پیش‌فرض، گوگل سایت شما در رتبه‌های بالا قرار می‌دهد. نتایج جستجوی گوگل زمانی تغییر پیدا می‌کند که کاربر اقدام به ویرایش وب سایت خود کند، البته در برخی از موارد، رقص گوگل رتبه سایت‌های بدون تغییر را نیز جابه‌جا می‌کند.

از سوی دیگر، الگوریتم گوگل به‌طور مرتب رتبه‌بندی صفحات سایت را بررسی می‌کند، با اضافه و حذف شدن صفحات جدید و قدیم، نتایج نیز به‎روز‌رسانی می‌شوند. با توجه به‌روزرسانی‌ها، ارزیابی ارتباط‌ها و ارزشمندی محتوای سایت، نتایج گوگل تغییر و رتبه سایت‌ها بالا و پایین می‌شود، این نوسانات را می‌توانید در موتور جستجو به‎خوبی مشاهده کنید.

نحوه عملکرد الگوریتم رقص گوگل چگونه است؟


عملکرد نسخه قدیمی رقص گوگل، در گذشته بسیار ساده بود و بیشتر سایت‎ها در وضعیت خوبی قرار داشتند و به‌روزرسانی الگوریتم‏‌های گوگل به‌‏صورت دوره‏ای اتفاق می‌‏افتاد، اما به‌‏تازگی گوگل مدعی شده است که  الگوریتم‌ها را در زمان حال به‌روزرسانی می‎کند.

با استفاده از الگوریتم‎های فعلی، وب‌سایت‏‌ها به‏ سرعت مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرند و محتوای آنها مورد ارزیابی قرار می‎گیرد، بنابراین افت‌وخیزها کمتر از نسخه قدیمی، اهمیت دارد.

رقص گوگل رتبه‌بندی صفحات وب را تغییر می‌دهد و بنا بر گزارش‌ها، کاربران اغلب روزهای دوشنبه تغییراتی در وب سایت‌های خود اعمال می‌کنند، اما با الگوریتم‏‌های جدید رتبه‌بندی گوگل به‌صورت روزانه تغییر می‌کند.


معیارهای مهم در گوگل دنس چیست؟


دلایل مختلفی برای این رویداد وجود دارد و معیارهای متفاوتی در تعیین رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در نتایج گوگل و میزان دوام آن تأثیر بسیاری دارند. با برخی از موارد در بررسی معیارهای اصلی در گوگل دنس آشنا شوید:

سن
وب‌سایتی که به‌تازگی راه‌اندازی شده است، نسبت به وب‌سایت‌های قدیمی، با رتبه‌بندی غیرقابل ‌پیش‌بینی رقص گوگل مواجه خواهد شد.

مقاله‌های مرتبط:
 
راهنمای جامع سئو برای سال ۲۰۲۱ – قسمت اول
 
سندباکس گوگل چیست؟ آیا تنفر گوگل از سایت‌ های جدید واقعیت دارد؟
 
الگوریتم برت گوگل (Google BERT) چیست و چه کاربردی دارد؟

روش های افزایش بازدید سایت


رقابت‌پذیری
تقریباً تمام وب‌سایت‌ها برای حضور در موتور جستجو با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. هر چه تعداد صفحات در گوگل بیشتر باشند، میزان رقابت بین آنها نیز افزایش خواهد یافت، درنتیجه میزان افت‌وخیز رتبه وب‌سایت نیز تحت تأثیر قرار گرفته و ممکن است کاهش یا افزایش پیدا کند.

لینک سازی
اگر در وب‎سایت خود بتوانید از لینک‌های قدرتمند و جدیدتری استفاده کنید، رتبه بالاتری نسبت به سایت‏‌های دیگر به‎دست خواهید آورید.

تغییرات
اگر تصمیم به ایجاد تغییری چشمگیر در صفحه یا وب سایت خود دارید، باید منتظر Google Dance باشید.

 

گوگل دنس تا چه مدت ادامه خواهد داشت؟


حفظ این رویداد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

یک قانون ساده در عملکرد الگوریتم رقص گوگل وجود دارد، اگر محتوای اصلی سایت شما قوی باشد، گوگل دنس مدت‌زمان بیشتری دوام خواهد آورد. برای نمونه، اگر صفحات شما لینک‌های قدرتمندتر و تغییرات چشمگیرتری داشته باشد، زمان رتبه‌بندی طولانی‌تر خواهد بود.

آیا می‌توان رقص گوگل را متوقف کرد؟
خیر، هرگز نمی‌توان مانع از انجام عملکرد رقص گوگل شد، رقص گوگل کار خود را انجام می‌دهد و به نوع صفحه وب یا سایت شما بستگی ندارد. وب‌سایت شما ممکن است مدت زمان مشخصی با این رویداد مواجه شود، اما به خاطر داشته باشید که رتبه‌بندی گوگل برای وب‌سایت شما حائز اهمیت است و پس از مدتی این وضعیت به ثبات خواهد رسید و وب‌سایت شما در جایگاه بهتری قرار خواهد گرفت.

 

منبع : https://seodo.agency/blog/google-dance-algorithm

کلیدواژه ها: رقص گوگل, گوگل دنس
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

جستجو